Fruitijs

Wat is er op een mooie zomerse dag nu lekkerder dan een verfrissend ijsje?
Een gezond verfrissend ijsje van puur fruit!
Hier zijn we thuis helemaal dol op. Makkelijk te maken en zó lekker! Het is een heerlijke manier om je fruit te eten, dus wat let je? 

Wat heb je nodig?

voor 2 personen:

1 banaan
2 kopjes bevroren aardbei

eventueel: scheutje vruchtensap, kokosmelk, yoghurt, honing, siroop

Zo makkelijk is het

Snijd de banaan in dunne plakjes en vries ze in. Haal het fruit uit de diepvries en maak het fijn met de staafmixer. Ik wacht altijd 10 minuutjes en maak de banaan eerst fijn en daarna de aardbeien (dan heeft mijn staafmixer het makkelijker).

Misschien vind je dit al lekker genoeg. Je kunt ook wat smaak en variatie toevoegen door wat vruchtensap, kokosmelk, yoghurt, honing of siroop toe te voegen. Hiermee maak je de massa ook wat minder dik.

Je kunt eindeloos variëren.
In plaats van aardbeien kun je alle soorten ingevroren zacht fruit gebruiken.
Banaan is eigenlijk altijd een goede basis omdat dit de structuur wat dikker maakt, maar het is niet noodzakelijk. Hou je niet van banaan, maar wil je wel een dikkere structuur, dan kun je ook ingevroren stukjes avocado gebruiken (ingevroren te koop).

Als topping kun je denken aan fruit, kokossnippers, noten, chocoladeschaafsel enz.

fruitijs, dieeadviescaron, gezond ijsje

Lekker toch en….. neem gerust nóg een ijsje.

Zorg dus dat je altijd een voorraadje ingevroren banaanschijfjes en zacht fruit in de diepvries hebt liggen. Zo heb je op een warme dag in een handomdraai een lekkere verwennerij voor jezelf gemaakt. 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s